Tuesday 7 May 2013

PRU - 13 ~ PENGUNDI HANTU - PETI DI BAWA LARI - DAKWAT KEKAL

Hari ini, 07 Mei 2013 telah dua hari PRU 13 berakhir. Barisan Nasional telah berjaya membentuk kerajaan pusat walau menyaksikan kehilangan beberapa kerusi.   Begitu juga dengan penguasaan di Negeri telah menyaksikan Barisan Nasional telah kehilangan beberapa kerusi DUN.
Penguasaan Pakatan Rakyat juga semakin meningkat, tapi sedarkah kita wahai umat Melayu dan Islam bahawa dalam Pakatan Rakyat itu, parti komunis DAP lebih mendahului PKR dan PAS? Pernah tak kita terfikir, andai Pakatan Rakyat yang menjadi sanjungan ramai goLongan muda (belia dan mahasiswa) ini berkuasa baik di peringkat ParLimen & DUN - sudah pasti parti komunis DAP yang akan mengetuai barisan kepimpinan dan pentadbiran negara!! Adakah ini yang mereka mahukan? Jom kita semak semula statistik keputusan PRU 11 (2004) dan PRU 12 (2008).

Dengan statistik di atas, telah memperLihatkan bahawa penguasaan BN begitu merosot jika hendak dibandingkan dengan PRU 12 dan PRU 13. Cer kita tengok statistik terkini bagi tahun 2013 ini.
Adakah anda nampak apa yang saya nampak? Dalam Pakatan Rakyat, parti manakah yang mendahuLui dan lebih diterima? Bukankah daLam statistik ini ini BN teLah mengaLami penyusutan undi dan kerusi? Jadi, kenapa Tok Liwat AnuWar Berahim ni masih menyalak tentang Pengundi Hantu, peti undi dibawa lari dan terus menyalahkan SPR kunun²nya tidak TELUS??  

Pengundi Hantu? 
Pengundi hantu..ituLah yang paLing hangat diperkatakan sepanjang proses pengundian berlangsung. Macam² tuduhan dihamburkan oleh pihak lawan terhadap kerajaan, kununnya pihak kerajaan telah mengimport mat² bangLa untuk menjadi pengundi..ini saLah sorang mangsanya..
Lelaki India ini disangka pengundi hantu hanya kerana mempunyai nama Chua Lai Fatt dan tanpa menyeLidik beLiau ini telah dihaLau dari kawasan mengundi oleh pihak Lawan. Sedarkah mereka bahawa LeLaki ini adalah anak Malaysia, dilahirkan di Malaysia - diakui beliau seorang India tetap sejak beLiau diLahirkan beLiau telah dijadikan anak angkat sebuah keLuarga Cina! Malah mangsa ini begitu fasih berbahasa Hokkien dan  Mandarin, disahkan puLa oleh rakan² mangsa yang terdiri daripada anak watan Malaysia yang sama² bersekoLah dengan beLiau.
Saya sungguh bersimpati dengan mangsa ini dan cukup benci dengan cara berfikir pihak Lawan. Jika betul sekaliLah kerajaan mengupah pengundi hantu..bukankah semua telah ada dalam rekod SPR? 

Contoh 1: 
Kawasan A mempunyai 12,000 pemiLih berdaftar. Calon bertanding 2 orang. Setelah berlangsung pengiraan, caLon I memperolehi 8,000 undi dan caLon II memperolehi 2,500 undi. Ini bermakna jumLah keseluruhan undi ialah 10,500 dan  1,500 lagi tidak turun mengundi. Dari sudut pengiraan jumLah pengundi pun kita boLeh tahu samada kawasan itu ada pengundi hantu atau tidak. 

Contoh 2:
Kawasan B tu ada 12,000 pemilih berdaftar, caLon I dapat 8,000 undi, caLon II puLa dapat 9,500 undi, jumLahkan maka jadi 17,500 undi, berlebih 5,500 undi dari jumLah pemilih berdaftar. Disinilah akan bermula masalahnya tapi tidak pernah terjadi dalam sejarah pilihanraya kejadian seperti di Contoh 2 ini.

"Saya pernah jd ptugas SPR utk pilihanraya.. Pepagi di pusat mengundi..para petugas akan diberi snarai nama..salinan yg sama akan diberi kpd wakil2 parti yg brtanding atau dipanggil agen. Wakil2 parti ni akan duduk dlm pusat mengundi brmuLa dr pendaftaran smpailah selesai pengiraan. Para pengundi akan daftar di meja petugas..disemak IC..seteLah kedua2 wakil parti brpuashati..baru leh mengundi.. Dah habis mngundi..semua pintu dan tingkap akan dikunci, pihak poLis akan membuat kawaLan di Luar pusat..ketika iniLah proses pengiraan kertas undi akan berLangsung. Semua kertas undi akan dikira brsama2 ketua pusat mengundi serta WAKIL2 agen parti yg brtanding..hasilnya akan diisi daLam borang yang  diketahui sebagai Borang 14.
Keputusan yang diperoLehi akan ditandatangani oLeh ketua pusat mengundi dan wakil² agen parti td.. Pada ketika ini, kertas-kertas undi yang telah dikira tadi TIDAK LAGI PENTING kerana pengiraan dan keputusan telah diperoLeh. Maknanya, spnjang proses mengundi brlangsung, wakil² agen parti iniLah yg menjadi saksi keteLusannya.. Klu ada yg PELIK..pasti wakil² agen parti tu buat bantahan awal.. PrsoaLannya..mane dtgnye PENGUNDI HANTU ni? Xkan wakil² parti x tahu sape yg sudah brdaftar sbb senarai nama sudah diberi? Jumlah pengundi pn sudah diketahui oleh wakil² parti td.. Benarkah PENGUNDI HANTU ini wujud atau sekadar momokan utk menyaLahkan org lain? " 

Persoalannya, tidak teLuskah lagi SPR ini? Banyak sangatkah hantu yang terdapat di Malaysia ini atau hantu² berkenaan sengaja diwujudkan oLeh Tok Liwat AnuWar Berahim untuk memberikan gambaran yang buruk kepada kerajaan??

Peti Undi Dibawa Lari? 
Ini lagi 1 haL, kunun² ada kompLot menyatakan bahawa peti² undi (sebiLangan) telah dibawa Lari. Mati hidup baLik statement iniLah yang paling lawak. Seperti yang dinyatakan di atas, "Semua kertas undi akan dikira brsama2 ketua pusat mengundi serta WAKIL² agen parti yg brtanding..hasilnya akan diisi daLam borang yang  diketahui sebagai Borang 14. Keputusan yang diperoLehi akan ditandatangani oLeh ketua pusat mengundi dan wakil2 agen parti td.. Pada ketika ini, kertas-kertas undi yang telah dikira tadi TIDAK LAGI PENTING kerana pengiraan dan keputusan telah diperoLeh". 

SeLepas satu² keputusan diperoLeh utk 1 pusat mengundi, lantak korangLah nak bawa lari ke tidak peti undi tu..nak bawa lari kertas undi pun takpe, asaLkan Borang 14 ini ada dan selamat di tangan Ketua Pusat Mengundi untuk dihantar ke Pusat PenjumLahan Undi.  Kertas ini hanya akan dikira semuLa atas permintaan dan kes sahaja. Hanya sebagai syarat jew peti dan kertas undi tu dibawa ke pusat penjumLahan undi. Bagi mereka yang tidak tahu tentang prosedur SPR tentang proses undi dan pengiraan ini, maka macam² spekuLasi akan timbul. Sampaikan cerita bawa Lari peti undi pun jadi hangat semacam. Pada mereka yang di Luar sana tu, kaLau tak tahu bertanya..jangan main tuduh SPR tak teLus kerajaan upah pengundi hantu bagai..jangan jadi BODOH SOMBONG atau bodoh takLeh diajar pandai takLeh diikut!!!

Dakwat Kekal (Yang Tak Kekal)
Dakwaan tentang dakwat yang digunakan tidak kekal mungkin ada benarnya. Tapi apa masalahnya?? Baru 1 jam mengundi, dakwat masih ada di jari..sampai di rumah, terus cuci dan sental kuat² sampai terkopek kuLit jari...pastu snap picture dan upLoad..bagitau 1 dunia, dakwat yang digunakan SPR tidak kekaL. Macam niLah..cube korang sental hidung korang tu kuat² atau gesek muka korang dengan berus yg korang gunakan untuk menyental dakwat tu..agak² apa jadi kat hidung dan muka korang????  Hidung dan muka korang pun akan jadi TIDAK KEKAL! Dumb!

Sekian, maLas dah nak citer pasaL PRU13 ni. Benda dah berLaLu, so ada yg kaLah dan yang meNang..jaLankanlah tanggungjawab masing² bersesuaian dengan akujanji dan manifesto yang telah diuar-uarkan.

Cuma ada beberapa perkara hendak dicadangkan kepada YAB PM tentang langkah² yang perlu diambil bagi mematikan niat jahat parti komunis DAP ini.! 


No comments:

Post a Comment