Tuesday 27 August 2013

DaLam KepayaHan ~ Hati ini Hancur Lagi

SaLam,


Hari ni aku rasa seperti nak meLuahkan sesuatu..kLu sebeLum ini aku banyak "copy" & "paste" sebarang info menarik dari bLog orang Lain..hari ni tidak..

Kisahnya...
BiLe terjadi sesuatu masaLah daLam rumah..adakah perLu kita Libatkan orang Lain yang mungkin atau pasti tidak tahu apa sebenarnya yang berLaku...? 
Baru² ini, aku dihimpit dengan 1 permasaLahan yang pada aku hanya haL picisan. KeciL jew pun..bukan masaLah besar..
BenarLah, dibibir aku sering menuturkan kata² yang membayangkan supaya si PoLan meninggaLkan rumah. Tapi kenapa ayat itu sahaja yang disebut² sedangkan isu yang ditimbuLkan di sebaLik bayangan seperti menghaLau itu tidak diperkatakan? 
Contohnya, "nasihat aku..teguran aku..ape je pandangan aku...sikit pun kau tak pandang..susah payah cuba merealisasikan kehendak engkau..dan seteLah berjaya..kau toLak mentah²? kau nak ape sebenarnya? mcm mane adik-beradik kau dan mak bapak kau boLeh tahu haL ini kaLau bukan muLut Longkang kau yang bercakap?"
"macam ni Lah..kaLau aku ni dah tak bagi makna kat kau..segaLa nasihat dan teguran adik-beradik kau lebih berharga...kau pergiLah pada diorg..takyah lah kau nak duk terus kat sini..takde point pun..aku ni mcm orang terhegeh² nak toLong..tetiba pLak adik-beradik kau nak amik berat pasaL kau.."
"lebih 3 tahun kau duk tinggal dengan aku...sejak beLajar...menganggur 8 buLan..pastu keje..takde puLak adik-beradik kau amik tahu pasal kau...tempat tdo kau..makan minum kau..sakit pening kau..kat sini jugak kau bersemayam..!"

"biLe dah keje..dah ada duit..gaji Lebih sikit...kau pun muLa naik tocang..muLa ego tinggi..muLa berLagak dan berangan mcm orang kaya! adik-beradik tetiba muncuL...muLa amik berat...itu boLeh ini tak boLeh..sedangkan 3 tahun sebeLum ni takde pun!!!"
"kau buatLah piLihan..bukan susah pun..nape nak senak²kan fikiran...bukan isu NEGARA yg kau nak stress... benda dah ada...cubaLah kau hargai..."
BegituLah serba sedikit..jadi si PoLan tadi mmg ada piLihan....dan yang terkini..dia sudah pn buat piLihan... Jadi janganLah menyesal dengan piLihan yang dah buat..aku mampu buat ape..? 
Memang aku sedih..hati aku hancur sebab tindakan si PoLan..tergamak dia keLuar dan tinggaLkan aku sebab nak ikut cakap adik-beradik dan mak bapak dia...yg pada aku semuanya berLagak!! Tujuannya 1 jew..nak tunjukLah kat orang KG yang anak/adik aku ni bergaya....mewah...kereta besar dan terkini.. Sedangkan apa yang aku usahakan Langsung tak di pandang...yang paLing aku kecewa...si PoLan ni pun sama mcm keLuarga dia...Langsung tak pandang dan hargai usaha aku...!! Aku takLah kecewa sangat kaLau famiLi dia tak hargai aku...(ada aku kesah?) tapi biLa si PoLan ni pun sama Lagaknya...demi Allah memang aku kecewa!!
Terbayang di minda aku sebeLum ini..kunun² si PoLan teruskan pLan yang KAMI setuju bersama untuk..hargai apa yang ada...

Masa tu adik-beradik dan mak bapak dia nak cakap apa kan..? Gunakan apa yang dikurniakan...bukan rugi ape pun sbb 1 sen pun duit X keLuar... TAPI....bukan ini yang si PoLan piLih...si PoLan lebih sanggup keLuar..dan memiLih untuk meninggaLkan aku demi keangkuhan dan Lagak dirinya sekeLuarga... 
Ditambah pLak..keLuar bukan setakat keLuar...tapi keLuar dengan angkuhnya..siap dengan KIRA²...itu ini itu ini..yang tu aku punya...yang ini mak aku punyer...yang sana tu bapak aku punyer...pendek kata...semua dia punyer..nahhhh amikLah apa nak amik....siLa²...dah macam AKAUNTAN negara! KaLau nak tahu..ini LAGI SATU insiden yang begitu menghancurkan hati aku...kaLau nak keLuar...siLakanLah...tapi kaLau dah hangkut semua...means macam "pergi tak kembaLi"...betuL tak?
Hurmmm...x apeLah..nasi dah pun jadi bubur..akan aku teruskan hidup aku tanpa si PoLan...kecewa dan hancur hati yang aku aLami..ibarat berganda..dah Lah ditinggaLkan macam orang tak punya jasa...maLah dikira itu dan ini seperti berhutang puLak rasanya....apa² pun terima kasih banyak² buat si PoLan dan keLuarganya.. Pada aku..daLam haL ni..yang bangang..yang otak sempit..berLagak dan bernafsu besar..adaLah si PoLan...!! Semoga kau bahagia dengan apa yang teLah kau buat...!!




No comments:

Post a Comment