Thursday 12 April 2012

~ KiSaH ArTiS iTeWwW & SwAMiNyA...~ PaRt 1

Kisah percintaan seorang atlit negara dengan seorang artis berstatus janda ini pernah menjadi buah muLut negara Langkasuki...masakan tidak..sang atlit..kacak bergaya..masih muda belia..menjadi pujaan ramai anak² dara [dara ke lagi?]..termasuklah menjadi impian golongan campuran..hik hik... Kisah percintaan mereka pada ketika itu..amatlah menjadi perhatian segala jenis media...dan publisiti yang diberikan kepada mereka bukanlah kecil² anak..begitulah hebatnya tsunami kisah percintaan yang tidak pasti kesudahannya...ialah artis janda itu pun bukanlah muda lagi...lebih 10 tahun beza usia mereka berdua..
Hendak dijadikan cerita..sang atlit kacak tadi pun bawalah si artis janda ini pulang ke kampung halamannya di negeri SukaSuki..dengan tujuan untuk diperkenalkan kepada kedua ibu bapanya..serta berhajat mendapat restu kedua mereka... Setelah selesai sesi perkenalan yang terjadi begitu 'mesra'....sang atlit HOT ini pun menghantar balik artis janda...sebelum kembali pulang ke rumah ibu bapanya...

******

Di rumah mereka di negeri SukaSuki...

Ibu : "ko da fikir masak² kew nak kahwin dengan dia tu..?..bukan apa..ko tu muda lagi..dia tu artis pulak...bukan nak syak wasangka..tapi kalau betul ko dah teringin sgt nak kahwin..carilah anak² dara..kenapa mesti dia tu..dah la lebih 10 tahun tua dari ko..pastu janda plak tu...kalau ko tanya mak..mak tak restu...xtau lah abah kau mcm mana.."

Sang atlit hanya berdiam diri...termangu sambil memikirkan kata² ibu....Lantas...bapa pula bersuara setelah melihat anak lelaki kesayangannya termangu sebegitu..

Abah : "mak & abah tak marahkan ko pun...jangan lah ko risaukan...cuma abah & mak nak ko fikir dan timbang²kan secara matang...bak kata omputeh...reconsider...jangan buat keputusan terburu²... abah tengok kerjaya ko dalam bidang sukan tu dah semakin baik dan popular..jangan lah leka pastu ko sia²kan dengan perkara² sebegini...jalan hidup ko masih panjang..fikir²kanlah yew..."
Sang atlit masih berdiam...getus hatinya.."betul juga apa yang mak bapak aku cakapkan...aku masih muda dan jalan hidup aku masih panjang..kenapa mesti aku sulamkan kejayaan aku dalam bidang sukan ini dengan kisah aku dan dia..?"

tetibe ibu bersuara lagi....

Ibu : "mak bersyukur sebab dapat anak² yang baik macam ko dan adik ko..anak² mak semua dengar cakap kan...? mak tak kisah kalau ko nak kahwin...tp pastikan bukan dengan artis janda tu...sebagai anak mak yg baik...mak tahu ko takkan lukakan hati mak...ko takkan hancurkan hati mak....kan sayang..?" sambil ibu mengusap rambut sang atlit....
Sang atlit...mendongak memandang ibunya yang sedang mengusap dan membelai rambutnya...lantas dia memeluk erat ibu...bagi sang atlit...ibulah nyawanya..ibulah syurganya...ibu jugalah buah hati pengarang jantung nya....

Sang atlit : "mak...abah...Charles janji...Charles takkan kecewakan mak & abah...pasal artis tu...Charles janji akan putuskan hubungan dengan dia...Charles nak jadi anak yang baik dan soleh pada mak dan abah..."

Ibu dan bapa Sang atlit tersenyum girang mendengar pengakuan ikhlas dan jujur dari anaknya...Sang atlit yang HOT lagi kacak bergaya (siap provoke ni....hihi)

***bersambung***

2 comments: