Tuesday 26 February 2013

"Kalau Sayang, Kenapa Aibkan Saya Di Media?" – Aidil Zafuan



Logik juga pertanyaan yang diajukan oleh suami Rita Rudaini, Aidil Zafuan ini. Buat anda yang tidak tahu, semalam Rita menyatakan yang dia masih menyayangi suaminya dan mahu mengetahui apa sebab dia akan diceraikan ketika ditanya oleh hakim Mahkamah Rendah Syariah Seremban.
Namun Aidil Zafuan yang ditemui oleh MalaysianDigest mempersoalkan kenyataan isterinya itu. 

Kata Aidil:-
"Kalau dia sayangkan saya, kenapa dia masih buat macam-macam kenyataan di media yang mengaibkan saya sendiri sebagai suami dia dan juga mengaibkan keluarga saya? Dia juga tahu kenapa saya keluar rumah. Tak perlulah saya bercerita tentang hal peribadi kami. Biar saya dan dia saja yang tahu. Sekarang ini saya mahu bercerai secara baik. Jangan bawa lakonan dia diluar masuk mahkamah. Depan hakim dia cakap dia sayang saya, tapi depan saya dia cakap tak sayang, saya tak tahu apa yang dia nak?"
Malah Aidil meluahkan rasa kecewanya kerana Rita tidak membenarkan anak-anak mereka untuk berjumpa dengan keluarganya. Paling kasihan apabila anak-anak mereka tidak mengenali datuk dan nenek sebelah Aidil. 

Kata Aidil lagi:-
Saya nak dia dan anak-anak balik berjumpa dengan keluarga saya. Tapi dia tak mahu. Dari situ sudah nampak dia tidak mengikut kata-kata saya sebagai suaminya. Bagi saya, saya tidak nampak jalan untuk kami berdamai. Memang dia ada benarkan saya berjumpa dengan anak-anak tapi dia tak benarkan saya bawa anak-anak jumpa keluarga saya. Anak-anak hanya kenal atuk dan nenek sebelah sana (ibubapa Rita), tapi dia tak kenal atuk dan neneknya di sini. Itu saya rasa tidak adil!"

Aidil juga turut menegaskan penceraian yang diinginkan tiada kaitan dengan Zareema yang dikatakan mempunyai hubungan dengannya. Kalau memang dah tak ada jalan lain, Rita pula redha dan menerima penceraian ini. Lagi dipanjangkan, lagi kelam kabut dan makin banyak cerita mengarut akan keluar. Terimalah kenyataan dan teruskan hidup anda.

Sumber : http:www/beautifulnara.com

************************************************************************************************************
Ulasan :

Secara peribadi aku bersimpati dengan nasib yang menimpa Aidil Zafuan ini, bukan sebab aku dan dia berasaL dari negeri yang sama tetapi disebabkan PELUANG untuk mempertahankan diri yang tidak diberi kepada Aidil. Media massa diLihat seperti menyebeLahi Rita Rudaini, konon² Rita tidak bersaLah maLah dianiaya oLeh Aidil....Kesian sungguh aku pada Aidil...

Aku cuma ingin bertanya kepada para wartawan dan karyawan yang sanggup buat drama Rita jadi heroin, watak seorang perempuan yang teraniaya oLeh seorang LeLaki bergeLar suami, pernah tak anda semua pergi bertemu Aidil atau ibu bapa Aidil untuk bertanyakan duduk perkara sebenar..? Pernah tak anda memberi peLuang kepada Aidil untuk menceritakan "asal-usul" terjadinya perbaLahan rumahtangga ini? Dan yang paLing penting, pernahkah anda fikirkan...bagaimana cara dan ikhtiar Rita "meLarikan" Aidil dan akhirnya berkahwin senyap²? 

Jujurnya, aku mmg tak suka dengan perempuan puaka bernama Rita Rudaini ini..daLam dan Luar FILEM/DRAMA asik berLakon.. Rasanya aku boLeh menebak kisah sebenar perkahwinan mereka..juga dari berita yang aku tahu... AwaLnya kedua-ibu bapa Aidil tidak setuju Rita menjadi menantu mereka...Aidil tahu tentang itu maLah Rita juga tahu bahawa dirinya teLah di'reject'. Sebagai anak, Aidil akur dengan nasihat dan pandangan kedua ibubapanya...tetapi Rita..???? Adakah Rita menerima perkhabaran ini dengan sesuka-sukinya..? SiasatLah Diknun....!!! Jangan dok pergi kejar Rita jew...macam minah tu 'perempuan lindungan Kaabah' puLa...dia kan janda...tentu dia tahu cara nak dapatkan JanTan...!!! Pergi siasat dengan ahli agama, para ustaz, ibu bapa Aidil malah boLeh juga siasat dengan 'subjek' itu...

BukanLah aku mahu bersikap tidak adiL pulak pada Rita...tapi kan...Allah swt ada berfirman "segaLa yang baik itu datangnya dari Aku (ALLAH), manakaLa yang buruk itu puncanya kamu (manusia) sendiri." Jadi, Rita teLah menganggap semua ini adaLah musibah atau perkara buruk yang berLaku daLam hidupnya, rujuk pada firman Allah swt berkenaan, puncanya sape...?

Pendek kata...pandangan aku...dahLah kau (Rita) 'bawa lari' anak bujang orang, lepas tu kau tak gheti pLak nak minta  maaf atau sekurang²nya cuba berbaik² dengan mak bapak dia...! maLah kau Langsung tak mahu jumpe mereka pastu kau tak bagi puLak Aidil bawak baLik anak² jumpa mak bapak dia sendiri!! kau kenapa Rita???... Dari situ, boLeh tak kita meneka siapa Rita dan ape yang dia mahukan? 

Sejak perbaLahan rumahtangga mereka terdedah kepada umum...aku tengok dan jarang nampak sebarang statement yang AidiL berikan...tapi si Rita ni....cuba kumpuLkan ape yang dia kata pasal AidiL....padaHaL AidiL masih suami dia...!!! ItuLah beza antara seorang LeLaki dan perempuan...perempuan mmg suka bercakap banyak...makLumLah muLut atas  bawah....Fikir²kanLah.....

kLik SiNi



No comments:

Post a Comment