Tuesday 17 March 2015

NAJIB BERGELUT MINTAK NYAWA...!

1. Mad Hasan aka MBNS semalam mintak semua pihak hentikan fitnah ke atas 1MDB. Kenapa bila berkait dengan 1MDB..ia dikatakan fitnah? Dulu kes lembo kondo NFC, pemimpin UMNO kata fitnah jugak..tapi akhirnya terbukti sapo yang salah. Oh ya..apa jadi dengan kes NFC tu? Kerajaan dapat balik tak RM250 juta stanby credit pelaburan yang dah hangus tu? Kalau RM250 juta pun susah kerajaan nak dapat balik..apatah lagi berpuluh billion yang dah dilebur 1MDB..

2. Teringat cakap Mad Hasan sebelum ni yang tak setuju dengan keputusan melantik CEO MAS dikalangan orang asing yang seolah menidakkan kemampuan warga Malaysia. Mad Hasan turut mempertikai keputusan Khazanah yang mendesak MAS melakukan penerbangan ke destinasi2 yang jelas merugikan..tapi terpaksa dibuat juga sebab MAS kononnya bawa nama dan lambang negara. Jika Mad Hasan benar2 faham masalah sebenar mengapa MAS selalu rugi..maka peliklah pulak bila Mad Hasan buek tak faham dengan sekian banyak urusniaga 1MDB yang jelas meragukan..dan bila dipersoalkan rakyat..sonang yo jawab tu sumo pitnah. Kok setakat jawab camtu baik takyah jadi Menteri Besar..orang buek roti canai pun bulih cakap.."ini semua fitnah"!!

3. Macam mana la rakyat nak faham isu 1MDB..bila rakyat tanya..tak berjawab..bila rakyat kritik..dituduh fitnah..bila menteri beri penjelasan bukannya rakyat semakin jelas..tapi makin blur sebab penjelasan kebanyakannya mengelirukan dan wujud lebih banyak persoalan.

4. Sabtu lepas Najib di Konvensyen UMNO Kedah telah bercakap pasal jemuan la, tukang kipas la, batu ronsen la (sekadar menambah kata perbendaharaan baru Najib selepas popular dengan kangkong, haramjadah dan bangang). Walaupun Najib cakap pasal jangan pecah belah, jangan sengketa, mesti bersatu, jangan adu domba, sooooliiiidaaariiitiii..TAPI mesej sebenar Najib di Kedah tu mudah saja..KORANG JANGAN CUBA NAK JATUHKAN AKU!!

5. Adakah ianya kebetulan untuk Najib bawa isu itu di Kedah..di negeri kelahiran TDM, dan bercakap pula depan anak TDM..Mukhriz?

6. Hakikatnya Najib dah makin sesak nafas..perjumpaan dengan Ketua2 Bahagian (KB) di PWTC dua minggu lepas adalah petanda jelas yang NAJIB SEDANG MINTAK NYAWA. Walaupun alasan kononnya untuk menjelaskan isu 1MDB, tetapi kebanyakan KB yang hadir masih blur dengan penjelasan Najib. Malah bila KB2 ni balik ke kawasan masing2..bila anak2 buah tanya..mereka masih tak mampu nak jelaskan. Balik2 alasan tunggu siasatan Ketua Audit Negara dan PAC.

7. Semalam Salleh Keruak pula komen yang kritikan TDM akan melemahkan parti UMNO dan BN. Errr..apa kena mengena 1MDB dengan UMNO dan BN? Bukankah 1MDB hanya ada kaitan dengan Presiden UMNO dan Pengerusi BN saja? Bagaimana UMNO dan BN boleh dikatakan lemah dengan kritikan TDM..walhal yang sedang rasa lemah sekarang ni hanya Najib bersama punahsihat dan pengampunya.

8. Adakah pemimpin2 UMNO atau pembodek2 Najib merasakan TDM cakap kosong pasal 1MDB? Adakah anda merasakan TDM tiada jawapan atau bukti terlebih dulu sebelum mempersoalkan keputusan Najib berkaitan 1MDB? Adakah anda fikir TDM kini dah takde 'kaki' dalam kerajaan atau parti? Atau anda rasa TDM tak bercakap langsung dengan Muhyiddin mengenai apa yang sedang berlaku dalam kabinet dan kerajaan Najib hari ini? Tiada siapakah yang sedar dengan kenyataan2 Muhyiddin dua tiga menjak ini yang agak bertentangan dengan bosnya? Kalau anda masih rasa yang TDM buat fitnah sebagaimana sangkaan Mad Hasan dan Salleh Kruak..maka anda sebenarnya masih hijau dalam seni politik!!

9. Tapi Najib juga taklah bodoh untuk tidak menggunakan kuasanya. Rumors bergentayangan di kalangan ahli UMNO mengenai pembatalan beberapa projek Petronas dengan Sapura Kencana adalah tekanan disebabkan Mokhzani adalah timbalan pengerusi syarikat OnG itu..yang menyebabkan lembaga pengarah 'terpaksa' mendesak Mokhzani lepaskan jawatan. Permohonan dana tambahan kepada kerajaan untuk RnD Proton juga disekat disebabkan TDM adalah pengerusi syarikat kereta Nasional itu. Dijangka akan ada beberapa lagi tekanan selagi TDM buat keputusan untuk 'bermusuh' dengan Najib.

10. Apa yang ramai tak faham, kritikan TDM terhadap kerajaan dan Najib bukanlah bersifat peribadi, tetapi lebih kepada memperbetulkan apa yang dirasakannya salah (wrongdoing). Tetapi di pihak Najib menganggapnya personal dan bertindak menyerang kredibiliti berbanding cuba menjawab kritikan atau persoalan yang dikemukakan.

11. Sejak menerajui kerajaan, kerja Najib dan pasukannya hanyalah gali lubang tutup lubang. Sekarang dah takde tanah lagi untuk Najib tutup lubang yang telah digali Rosmah..eh..digalinya..

12. Najib kini bukan saja berhadapan dengan TDM sorang, tapi juga Muhyiddin, Shafie Apdal, Mukhriz, Daim, Ku Li, Otai2 UMNO dan Ketua2 Bahagian yang bermuka2..serta sekian ramai penyokong mereka sama ada di dalam atau luar kerajaan. 

13. Khabarnya Najib diberi amaran dan tempoh hingga selesai perkahwinan anak perempuannya dengan bakal suami buruan interpol tu untuk ehem..ehem. Adakah peristiwa yang pernah berlaku pada Ahmad Said..mantan MB ganu..akan berulang pula pada Najib?! Tik..tok..tik..tok..


SUMBER : www.paneh.blogspot.com

No comments:

Post a Comment