Sunday 25 December 2011

~ Kenangan di Sabah (kOtA KiNaBaLu >> TaMpArULi >> RaNaU >> KuNdAsAnG ~

..pada 17 - 21 Disember 2011..aku bertugas sebagai urus setia Mesyuarat Pengarah-Pengarah Negeri Bil.2/2011 di Le Meridien, Kota Kinabalu, Sabah...aku berangkat di KLIA  bersama rakan-rakan yang lain...aku tak mahu la bercerita tentang perjalanan mesyuarat..tapi aku nak cerita tentang salah satu pengisian mesyuarat (selepas mesyuarat la...) kami di bawa ke Tamparuli, Ranau dan Kundasang...kaki gunung...seronok sungguh aku rasa walau hangat mentari mcm nak bakar kulit aku jew...dah la hitam macam ni..bertambah hitam la lagi....hik hik...then..saksikan....


bilik hotel...mewah tul rasanya...biasalah..khabarnya Hotel Le Meridien ni 5star..so..sesuai la keadaannya macam nih...cuma aku tak berapa selesa dengan hidangan yang disediakan...ala-ala Inggeris sepanjang waktu...jemu..


 di Jambatan Tamparuli...(jambatan gantung katanyer.....)
  'tamu' atau pasar tani di Tamparuli

  gunung Kinabalu..snap dari jauh (dlm bas)

  'padi huma' atau padi bukit...

  puncak gunung Kinabalu..


  'close-up' puncak gunung Kinabalu...kagumnya...

 selesai sudah....pengalaman di sini sungguh mengujakan...tapi rasanya aku tak mahu dah naik 'flight'...gayat sungguh....hahahaha...naik monorel pun dah naik bulu roma...camne..??? ahaks...

No comments:

Post a Comment