Tuesday 6 June 2017

AHMAD SURADJI - ADA APA? SIAPA?

Fakta2 mengenai Ahmad Suradji, Serial killer aka dukun membunuh mengikut kuota.

Jarang aku cerita serial killer di Malaysia dan Asia kenapa ye? Untuk jaga sensitiviti sebab tu aku tak cerita..page lain itu hak dorang..nanti ramai yang sentap. Semua benda nak sensitif sekarang..ini pun seadanya aku cuba ceritakan tu pun atas permintaan seseorang. Ayat aku olah semula.Harap hormati semua penulisan aku ok.setiap cerita ada pengajaran..setiap cerita ade moral dia..bergantung kepada pembaca bagaimana pemikiran mereka...cheers..

***********
Ahmad Suradji, juga lebih dikenali sebagai 'pembunuh ilmu hitam' aka 'The Black Magic Killer'. Dia membunuh mangsa2nya untuk mendapatkan kuasa spiritual yang tinggi. Semua mangsa2nya dibunuh secara ritual dan dia percaya pembunuhan ritual ini akan meningkatkan kebolehannya sebagai dukun.
Suradji dilahirkan pada tahun 1949, dan mula terlibat dengan kes pembunuhan pada tahun 1986. Dalam tempoh 11 tahun, dia telah membunuh sebanyak 42 orang wanita. 
Dia dihukum oleh kerajaan Indonesia pada tahun 2008. Berikut ialah kisah ringkas mengenai Suradji.
No automatic alt text available.
Dia menggelar dirinya dukun. 

Ahmad Suradji mengaku dia mempunyai keistimewaan luar biasa dimana kuasa mengubat/menyembuh dan aura yang digelar "dutak." Biasalah selalunya kita disini percaya sangat dengan bomoh, disana pun sama.Sesetengah orang percaya akan keistimewaan bomoh2 atau dukun ni termasuk kemampuan mengubat walaupun hakikatnya syirik.

Suradji ketika itu dianggap dukun terkenal dan berpengaruh yang boleh mengubat orang, menjadikan wanita awet muda dan cantik jelita serta menjadikan orang kaya raya aka ilmu pengasih dan penunduk.
Image may contain: one or more people and people sitting
Bermimpi bertemu arwah ayahnya dan menyuruh dia membunuh 70 orang wanita tetapi dia hanya sempat bunuh 42 saja.

Ahmad Suradji mula terlibat dengan pembunuhan pada tahun 1986, selepas bermimpi bertemu bapanya yang menyuruh dia membunuh seramai 70 orang wanita bagi meningkatkan lagi ilmu kedukunannya. Jika Suradji berjaya membunuh 70 wanita, dia akan jadi lebih kuat dan kuasa sihir ilmu hitamnya akan lebih power.

Walau bagaimanapun, Suradji gagal mencapai matlamat tersebut kerana hanya sempat membunuh 42 mangsa saja. Ramai mangsanya tidak dapat ditemui selepas dia ditangkap sehinggakan pihak polis mohon orang ramai supaya melaporkan sesiapa saja keluarga mereka yang hilang tanpa dapat dikesan yang mungkin mereka adalah mangsanya.
Image may contain: night, text and outdoor
Dia tak cari mangsanya malah mereka sendiri datang menyerah kepadanya.

Kerana kebolehan dia mengubat dan mempunyai ilmu2 hitam yang tinggi, dukun Ahmad Suradji jarang keluar mencari mangsa dia tetapi mangsa dia sendiri datang minta pertolongan darinya.

Sebahagian besar daripada mereka datang kepadanya untuk minta dia beri ilmu untuk memperbaiki kehidupan mereka. Dalam erti kata lain nak cepat kaya. Kehebatannya tu menjadi buah mulut orang kampung. Namanya disebut2 sebagai dukun terkenal ketika itu.

Wanita2 yang datang kepadanya semua desperate hendak cantik, kaya dan digilai lelaki2. Jadi cara yang dikenakan kadang sangat menakutkan. Namun ada yang sanggup. Mereka sanggup ikut segala arahan dukun seperti ambil tanah kubur dan ada yang sanggup duduk dalam lubang kubur semata mahu ilmu yang diperturunkan tu berkesan. Jadi dukum Suradji mengambil kesempatan. Mangsa2 nya ni dibunuh dengan cara dicekik setelah mereka ditanam separuh badan.

Jika berminggu tiada pelanggan, Suradji akan cari pelacur sebagai korban ritualnya untuk memenuhi kuotanya seramai 70 orang.
No automatic alt text available.
Minum air liur mangsa yang dibunuhnya.

Ramai serial killer rogol kemudian minum darah mangsa nya tetapi Suradji hanya minum air liur mangsanya. Ahmad Suradji percaya caranya ini boleh menjadikannya lebih kuat dia akan minum air liur mangsanya setelah mereka dibunuh dengan jampi serapahnya.
Image may contain: candles and night
Kebumikan semua mangsanya depan rumah supaya tenaga sihir aka ilmu hitamnya kekal dan kuat.

Selepas Ahmad Suradji membunuh mangsa2nya dan minum air liur mereka, dia kebumikan mereka di ladang tebu berhadapan rumahnya. Semasa mereka hidup kebanyakkamnya ditanam paras pinggang kononya bagi membuang sial. Setelah ditanam (dalam keadaan bogel) separuh hingga pingang kemudian mereka dicekik hingga mati. Semuanya ditanam menghadap kearah rumahnya yang dikatakan boleh menambah kuasa sihirnya.
Image may contain: one or more people, tree and outdoor
Ditangkap ketika Jirannya terjumpa mayat diladang tebu.

Pembunuhan yang dilakukan oleh Ahmad Suradji berlangsung dari tahun 1986 hingga tahun 1997, namun akhirnya dia tertangkap. Itupun apabila kantoi jirannya terjumpa mayat diladang tebunya.

Selepas disoal siasat polis dan memurut mereka itu ialah pelanggannya, dia serta merta ditangkap. Rumahnya juga digeledah segala alatan ritual seperti keris, tengkorak kemenyan dan pelbagai lagi barang2 mangsanya dijumpai.
Image may contain: 2 people, people standing and people sitting
Dihukum tembak.

Pada tahun 2008, Suradji dijatuhi hukuman tembak di Indonesia. Sebelum hukuman dijalankan dia berkata yang semua ilmu hitamnya adalah datang dari Tuhan, dia tak berkuasa, di berharap sangat yang dia boleh bebas dan diberi peluang bertaubat dan meneruskan kehidupan seperti manusia biasa.
Image may contain: 3 people, text
Dia berubah setelah dipenjarakan serta menasihatkan kawan2nya semua berbuat baik kejalan benar.

Selepas ditangkap dan duduk seketika dalam penjara Suradji mula mendalami ajaran2 Islam. Dia berubah malah mengajak rakan2nya yang lain turut sama beribadat kepada Allah yang maha Esa. Dalam penjara pun dia popular kerana mungkin dia ada auranya yang tersendiri menarik perhatian orang.
Image may contain: one or more people
Salah seorang isterinya adalah pembantunya yang setia.

Ahmad Suradji ada tiga isteri. Kesemua isteri2nya disoal siasat. Tetapi hanya seorang isterinya, Tumini (gambar) yang ditangkap dan dipenjarakan kerana dia merupakan pembantunya melakukan semua kerja2 pembunuhannya, dua yang lain tak tahu apapun.
Image may contain: 2 people
Jiran2nya hormati dia kerana kemampuan yang dia ada.

Sebelum ditangkap kerana membunuh, Ahmad Suradji seorang dukun yang dihormati dan disegani oleh jiran2nya. Dia selalu menawarkan diri bagi mengubati orang2 yang sakit. Jadi jiran2nya hormati dia. Dia juga seorang yang pemurah dan suka menderma kepada orang susah. Jadi orang2 semua respect dia dan tak hairanlah dia dukun yang terkenal dikampung tu.
Image may contain: 3 people, text
Mangsa2 wanitanya yang datang dikenakan bayaran bukan free.

Ahmad Suradji berkemampuan menaikkan seri atau awet muda kepada wanita jadi dia kenakan bayaran tertentu kepada pelanggan2nya. Namun malangnya tak sempat menikmati ilmu tersebut mereka menjadi korban bunuh Suradji. Kesian..
Image may contain: 1 person, text


No comments:

Post a Comment