Thursday 30 March 2017

HIMPUNAN CERITA SERAM KEM PLKN (PART 4)

KISAH 9
Image may contain: one or more people
Aku ingat lagi semase hari pertama aku melapor di kem PLKN Kuala Pilah sebagai jurulatih pada penghujung tahun 2008. yg bestnye, mlm pertama lagi dah kene salam perkenalan. aku dgn k-roll yang plg awal melapor. tapi operator kem tak dpt sediakan bilik untuk kiteorang. so kami pun tido la di bilik pelatih L3. mula2 ok. tapi masuk pukul 2 pagi, die start dah. ko bygkan pintu bilik kami mcm nk pecah kena hempas. dentam dentum. yg peliknya, pintu bilik lain tak pula berbunyi. angin pun takde. aku on suis lampu...tros takleh tido. bukan sebab takut, tapi bising. 

kawan aku pula bole tido lena, boleh berdengkur kuat pulak tu. esoknya aku tanye die. tak dengar ke bunyi bising mlm tadi. die punye jawapan simple je....

"entah."

cerita sorang lagi kawan aku pun tak kurang bestnye. die start masuk dari awal tahun 2008. dia ni duduk kat air hitam johor. so klu balik ke mersing, dia selalu la balik awal ke kem. yg aku tak pahamnye, die akan bertolak dari rumah pukul 11 or 1 malam. nak elak dari bertembung dengan lori katenye. sebab jalan kluang-mersing mmg banyak lori tanker n balak, tapi klu malam kurang kenderaan sikit. memang berani mamat ni. dia cerita kat aku lagi, pernah sekali tu dia sampai kat kem pukul 2 pagi. mase dia nk hidupkan suis lampu kat bilik air pelatih dan kaki lima, dia nampak satu lembaga perempuan berambut panjang, pki baju putih di tepi pintu bilik air. so kawan aku ni buat2 tak nampak n tros masuk bilik dia. plg teruk, mase tu dia baru melapor di kem tersebut. satu hari tu dia nk sembahyang subuh kalau tak silap, so dia pun ambil air sembahyang kat bilik air pelatih, (sebab buddy bilik die guna toilet bilik warden) mula2 dia tak rasa apa. tapi tibe2 je dia rasa sejuk lain macam. bile dia toleh je kat belakang, perempuan berbaju putih n berambut panjang tengah berdiri kat belakang dia. sebijik mcm ju-on die kate. mula2 die terperanjat gak. tp die dpt control diri die. bile die toleh lagi sekali benda tu dah takde.

mamat ni juga pernah kena kacau mase dia baru lepas buat sembahyang tahajud kat bilik dia. kebetulan, aku dengan budy bilik aku tak sampai lagi. so dia pun duduk la bilik dia (L5) sorang2 sambil tgu kiteorang sampai. pukul 1 pagi, mase baru lepas solat tahajud, die pun berzikir....tibe2 ade bende mcm hentak cermin tingkap bilik die. memang kuat smpi kawan aku ni terperanjat. tapi die tak bergerak dari sejadah, die terus berzikir. lepas tu bunyi kucing bergaduh pula...lame2 benda tu hilang. member aku tau, kat luar tu bukan kucing, tapi syaitan nk kacau org beribadah. esoknya, baru dia terpikir. jenang tingkap dia ada jaring nyamuk kat luar...mcamana blh dengar bunyi orang tepuk tingkap tu dari luar. klu org yg buat, mesti jaring tu dah koyak. sah memang syaitan punya kerje.

KISAH 10
Image may contain: one or more people
Aku nak share ngn korang pasal kisah aku di kem plkn cherating ..ia mengenai keseraman yang aku alami.dunia misteri..hhahah..

aku terserempak dengan benda atau jin yang mungkin ingin menguji kekuatan iman dan keberanian aku..
Ada hantu kat PLKN??biar betol!..

tapi itu la yang realiti aku sendiri nampak..x taw la istilah ape yang boley aku sebut,jin ke,makhluk ape ke..kejadian ni berlaku pada minggu kedua aku bekerja di kem plkn ni..pada masa itu,dalam pukul 12.30 malam lebih kurang lebih,aku sedang mop lantai di kawasan sinki pelatih plkn membasuh tray2 makanan diorang..kawasan sinki pelatih ni agak lapang ,dan mengadap kolam plkn..agak hujung dari kawasan sinki ni ade setor sampah..jadi aku pon mop la lantai,bese la lantai sinki budak2,kotor macam haram..semua ade kat lantai,nasi,tulang ikan,sayur,ayam..belaka ada..aku buang2 sisa2 tu dan aku mop lantai tu..

sambil2 aku mop tu,aku dgr lagu kat telinga ni.sedang asyik aku mop lantai..tibe-tibe............ade seorang pekerja lelaki lalu sebelah aku dari arah belakang aku,kirenya aku x nampak la muka dia,dia memakai baju pekerja berwarna kuning..time dia lalu tu,aku ingatkan kawan aku yang bernama Din.aku pon panggil la DIN!DIN! tapi tak menyahut pon..aku pon ikot la dia dari arah belakang agak jauh sedikit dari dia..dia tu menuju ke arah setor sampah,aku pon pergi la kat setor tu..dalam otak aku,aku fikir maybe Din nak buang sampah ke or amek troli sampah..

tapi bile aku sampai kat setor yang tak berlampu lagi gelap tu,tiada sesiapa pon..mane Din ni menghilang??terdiam aku sekejap fikir mane din ni..aku pon cepat2 la ke kawasan depan,kat dewan makan..bila sampai kat dewan kat depan tu,aku nampak Din sedang menyapu sampah bersama mak cik sorang lagi yang bernama Mak KU..aku tanya la din,sama ada dia ade pergi ke setor belakang tu,dia cakap dia menyapu sampah dari tadi lagi bersama Mak KU dan Mak KU mengiyakannya..jadi yang aku terserempak tadi bukan la kawan aku ,DIN tapi ‘BENDA’ lain la..kerana pekerja lelaki untuk bahagian malam hanya 2 orang saje,iaitu aku dan Din,bukannya 3..aku dah mula rasa cuak dan agak seram..sebenarnya siapa yang aku ekori sampai ke setor sampah tadi??tapi aku cube tenangkan diri dengan buat tak taw je dan dengar lagu kat telinga ni..sejak peristiwa seram2 pelik tapi benar tu berlaku,aku mop lantai sinki pelatih pada pukul 8 malam..tidak lagi pada pukul 12 .30 malam ataupun 1 pagi..mungkin ‘BENDA’ tu saje nak test keberanian aku kot..huhuhu..lagi pon mungkin ni tempat dia memandangkan Kem Plkn ni terletak agak jauh dalam hutan..jadi tak hairan la kan..ia tetap misteri.

(sumber: ibnuhuseiny)


SUMBER: https://www.facebook.com/PisangBerborak/photos/pcb.920874978055355/920874871388699/?type=3&theater


No comments:

Post a Comment