Friday 13 January 2012

...Hurmmmm......AkU YaNg TaK PuNyEr SiApA-SiApA...

..lumrah kehidupan...ada kala duka ada kala suka...yg membezakan hanya tempoh suka dan duka itu sendiri...

bosan dengan karenah dan percaturan hidup...ada sesuatu yang diinginkan...tapi tak mampu diperolehi...hanya boleh di pandang..yang tak terfikir pula sering menjengah kehidupan...adakah harus diterima..?

saat ini...kekosongan melanda hati dan jiwa..seperti kehilangan punca..pada siapa harus kudambakan kekosongan ini? pada siapa harus ku memperolehi walau setitis bahagia yang sebenar²nya bahagia...? 

pernah kawanku berkata..."sewaktu kita rasa kecewa..saat kekosongan melanda jiwa..ditika kita memerlukan seseorang yang boleh kita menangis dibahunya..tetapi tiada siapa...pada waktu itulah hati kita akan menerima sesiapa atau apa sahaja walau IBLIS sekalipun"...

ada benarnya kata² itu...disaat tersungkur dan tangan tergapai² mencari haluan, hati ini menjadi pasrah..berserah...pada siapa pun..buatlah apa pun..lakukanlah apa pun..tak mampu lagi dilawan..lakukanlah seperti HAMBA sekali pun...selepas 'digunakan'..campaklah seperti kain buruk..itulah penangan di saat kekosongan bertandang...dan aku...pada ketika ini, adalah pada fasa ini...

aku dah letih bertahan..takde gunanya aku bertahan..sedangkan takde siapa yang akan mempertahankan aku..

aku dah tak punye siapa² kini...namun aku gembira melihat kebahagiaan mereka...

fahamilah aku...ada hati yang perlu dijaga...ada jiwa yang perlu dipelihara..ada raga yang perlu dibelai...kerna itu, biar aku undur diri dari menjadi penghalang kebahagiaan..yang penting mereka bahagia dan tidak lagi menangis...inilah pengorbanan bukan?

aku nak pergi JAUH...seJAUH yang mungkin...paling tidak pun JAUH dari kehidupan mereka....







No comments:

Post a Comment