Friday 27 January 2012

:: KiSaH CiNtA KeDuAkU ::

..hubungan dengan kekasih pertama si A tamat pada hujung tahun 2001...mulai saat itu aku mula mengorak langkah sendirian...sendirian tanpa seorang kekasih pun di sisi....namun aku betah dengan ketentuan ini....

..bertahun lamanya....sejak putus kasih pada tahun 2001...bulan Mac 2009...hati aku mula terbuka untuk menerima dan menanti cinta seseorang....aku perkenalkan kekasih keduaku....B....berasal dari Borneo....pada awal perkenalan lebih kurang 2 bulan...aku sebenarnya tidak begitu mengetahui latar belakang B..yang aku tahu aku amat menyintainya....sehinggalah satu hari aku terlihat di Youtube klip B dalam satu program realiti....program apakah itu..? biarlah rahsia......
since dari itu..barulah aku sedar bahawa aku mempunyai hubungan dengan seseorang yang dikenali ramai...lebih² lagi dia cukup popular di Borneo....hubungan kami tetap berjalan dengan lancar dan bahagia..walau aku di Semenanjung dan B di Borneo...aku tetap berpegang pada kesetiaan....setiap tutur kata dan gerak geri aku jaga supaya tidak melukakan hatinya.....kerna aku benar² cintakan dia...

hurmm....bulan 5 aku ke sana...hati bagai digamit² agar mendapatkan B supaya berada dalam dakapanku..akhirnya kami bersua muka juga....bahagianya aku....rasanya pada ketika itu dunia ini adalah milik kami berdua...

hujung bulan 6...dia pula menjengah aku di sini....pertembungan bahagia atas kerinduan ini membuahkan bibit² kemesraan yang kadang waktu kelihatan seperti couple of the year....

namun,..ku sangka panas hingga ke petang...rupanya ribut petir di tengah hari....hubungan aku dan dia mula berantakkan sejak Ogos 2009...kami sering berselisih faham...sering bertengkar..malah saling ungkit-mengungkit....dan akhirnya...hari pertama aku masuk bekerja setelah habis CUTI raya Aidilfitri...aku menerima emel dari B...katanya..."mulai hari ini aku tak mahu lagi punya hubungan dengan orang seperti kau...." nak tahu apa respond aku tentang emel dari B ini....?

"phuh...lega....." yew...sesungguhnya yea aku merasa sungguh lega kerana telah dilepaskan oleh B...pada aku ketika itu B adalah seorang yang melemas dan merimaskan......

No comments:

Post a Comment