Tuesday 8 November 2011

AiDiL AdHa 2011 - Sup Kepala Lembu !!!

..salam, aku nak cerita sikit pasal raya haji kali ni...adalah menjadi kebiasaan kami sekeluarga dan masyarakat setempat menyambut raya haji secara sederhana...tetap ada acara bersalaman2an dan ziarah menziarah seperti mana raya puasa...cume bezanya..juadah yang disediakan takdelah se'havoc' raya puasa...semua ada kan...lemang..rendang..ketupat..bahulu dan mcm2 lagilah...raya haji ni..sederhana jew...kuah kacang and nasi himpit...tu jew...selebihnya...? tgu....

ok..bukan raya haji namanya kalau takde sup tulang...dan bukan sup tulang namanya kalau bukan tulang kepala lembu....kuang kuang kuang...memang setiap kali raya haji, rumah kami mmg tak pernah 'miss' sup tulang kepala lembu ni....sedap yo....
ini..sup yang dah siap..nak tgk cara membuatnyer..? sila2....jangan tak lalu plak lepas tengok ea....hik hik hik



tengok r yew....mcm mane mereka dan keluarga mereka 'mengerjakan' kepala lembu ni...



untuk pengetahuan...pic2 ni bkn aku yg snap...hahahaha..anak saudara aku yg comey tu yg snap...hik hik...aku tak berani.....ada rasa kesian dalam hati....tu yg tak boleh....hahaha



ha....ngeri tak...kalah blog.kakingeri.com kan...? hik hik.....tak sanggup nak tengok tapi bila dah siap....inilah dia.....pergh....sedap siot.....
so..nak kew...? boleh jew...tapi aku sendiri tak rasa sup nih sbb petang raya tu..aku dan Iwan balik Segamat..beraya kat sana pulak...jangan tak tau...aku bawa 'tentera' sekali ke Segamat tuh...hik..hik...

No comments:

Post a Comment