Monday 28 November 2011

~:: MaSiHkAh WuJuD PeMbOhOnGaN iTu? ::~

...hurm...

kadangwaktu aku pelik..kenapa masih ada pembohongan...?? kenapa perlu ada pembohongan?? adakah pembohongan itu baik atau sebaliknya??

kata orang dulu-dulu...bangkai gajah takkan dapat ditutup..walau ditutup macam mana sekali pun, seketika nanti pasti akan terbau juga...pembohongan itu ibarat bangkai gajah..bohonglah macam mana pun...suatu waktu akan terbongkar juga...bak kata orang sekarang ni...kantoi akhirnya...
..dalam menjalani kehidupan ini..terutama dalam hubungan sesama manusia..adalah menjadi kepantangan aku apabila ditipu...pantang besar..aku susah nak maafkan orang yang membohongi...telah aku jelaskan sebelum ini..jujurlah...jujurlah...tak perlu berbohong...cakap terus-terang... siapakah orang itu, kawan atau sahabat atau kekasih? pergi ke mana, dengan siapa? jawab sahaja dengan jujur...kerna kejujuran bisa mencairkan hati aku walau awalnya aku seperti tidak boleh terima....
tapi kini..aku dibohongi lagi...hancur luluh rasa hati...tak tahu nak mengadu dengan siapa...tak tahu nak bercerita dengan siapa lara hati ini...kepada mu teman, andai itu yang kau cari...pergilah...telah acapkali aku nyatakan kepada kau sebelum ini....pergilah...pergilah terbang ke mana mahu mu...tak kan sekali aku menanti atau mengharap kasihmu lagi....aku juga akan memulakan kisah baharu dalam diari hidupku...pembohongan mu kali ini...akan merubah semua...telah membuatkan hatiku terbalik....tidak akan seperti dahulu lagi....
maafkan aku teman...andai pun kemaafan ku kau perolehi...tapi hati ini tidak akan sama lagi...percayalah teman..bahawa aku juga mahu terbang...walau tidak setinggi sang helang..tapi cukuplah dapat merawat luka di hati....biarkan aku menangis untuk hari ni, esok dan seterusnya....kerna selepas itu aku akan bisa tersenyum......amin


No comments:

Post a Comment