Tuesday 8 November 2011

~ Raya Haji De'Jelebu & De'Segamat ~

alkisahnya..Raya Haji tahun ni memberikan kenangan yang amat bermakna buat aku...masakan tidak..kegembiraan tu berganda kerana dikongsi dengan insan2 tersayang...hik hik... Iwan..beraya bersama tahun ni...katanyer di kampungnya [Segamat]..takda sambutan sangat..tak rasa macam raya pun..tak sama mcm di tempat aku..sederhana tapi tetap meriah...seronok rasanya....
tak gheti la aku nak bercerita panjang..tapi memang seronok dan bermakna sebab semua yang aku sayang..ada di samping aku....tengoklah....
 Iwan..
 minum..jgn tak minum....
 buah hati pengarang jantung aku....Hafiz...
 Mustakim, Kerry, Iwan, aku dan KakCik
 aku dan budak Domok
 berangan...bila la leh dapat baby kan......hik hik
 alia...tdur lah sayang....
yang ni kat umah arwah PakSu...
 KakCik & Iwan..blk dari umah seberang....
 walau perut dah penuh...demi menjaga hati tuan tanah kedaung, aku pun memulakan proses 'menggajahkan' diri...Iwan mcm biasa...ratu pose!!
dah kenyang so..duk sembang2 sambil bergossip.....kannnnnnnnnnn
ha..itulah di antara pic2 sewaktu di kampung aku...sat ag tgk plak pic2 kami di Segamat...hik hik

....yang ni kat Segamat..kami balik bersama bala tentera ke Segamat pada jam 5.00 petang meninggalkan Jelebu...tengoklah...seronok spent mase kat sini dengan mak & abah Iwan....
 ..buat ape tu bah..? wah...abah wat sate...terharunya....
 yang si Hafiz ni..suke kaco atoknya...
 mak pulak dengan skill nak wat nasi goreng...huhuhu
 tolong kakak..jgn tak tolong....sian abg Iwan tu...
 jom...kita makan same2....abah duduklah juga..x perlu lah nak layan kami ni sangat....
 abah duduk, Iwan plak yang melayan..ish ish ish....terharunya....
 bergambar dengan abah..sebelum berangkat balik.....
 yang ni pulak...dengan mak...
ha...yang ini FINALE...bergambar bersama-sama...nanti turn mak & abah plak datang kL ea....

itulah dia...sedikit coretan aku di Aidil-Adha ini...terima kasih semua..terima kasih pada Iwan..ribuan terima kasih pada mak and abah.....luv all of u till the end of my life.... adios...

No comments:

Post a Comment