Wednesday 28 September 2011

..kEnApA kEaDaAn SeRiNg MeNeKaN pErAsaAn?..

lately, aku mengharungi kehidupan ini dgn satu perasaan baharu..merasa berharga kerana aku telah cube untuk lebih menghargai...merasa disayangi kerna aku lebih menyayangi...TAPI...

recently, aku dimaklumkan bahawa dalam majlis itu nanti..'orang itu' akan turut bersama atas permintaan 'keluarga'...aku juga telah diminta untuk turut serta...situasi ini membuatkan memori aku kembali menerjah kenangan satu ketika dahulu..


biarlah aku yang mengalah kerana pada aku 'orang itu' lebih berhak untuk berada di sana nnt...aku ni siapa? 'orang itu' siapa? mcm aku nyatakan dulu...aku tak dapat apa yg sepatutnya aku dapat..malah atas kebaikan  'orang itu'...dia dapat memanggil dengan panggilan yg sepatutnya aku yang tuturkan....aku malu...malu dan malu...

jadi inilah keputusan aku..
aku tak akan menyertai majlis itu bagi memberi peluang kepada 'orang itu' untuk turut serta..memandangkan 'orang itu' lebih rapat dgn keluarganya...'orang itu' lebih baik dan sempurna...'orang itu' pun tahu rumah adik beradik yang lain malah pernah berkunjung ke sana [tanpa aku ketahui sebelum ini]......jadi biarlah 'orang itu'  yang hadir...

perasaan aku? aku cuma mengharapkan agar keputusan aku dihormati dan difahami...bukan takut untuk menatap wajah 'orang itu'? TIDAK tapi setiap kali aku dengar namanya...aku terbayangkan pembohongan sepanjang 3 bulan (mungkin masih lagi...)  yang telah berlaku...pembohongan yang dilakukan oleh orang yang 200% aku percaya....sepenuhnya...tapi kepercayaan aku hancur kini.... pembohongan yang aku ketahui..yang aku tak tahu mungkin banyak lagi..siapa tahu kan...


dan setiap kali pembohongan itu aku terkenang...setiap kali itu juga perasaan benci itu semakin menebal...satu perasaan yang mane aku terasa seperti ingin meludah ke mukanya....jadi
daripada terus tertekan dengan perasaan benci...lebih baik aku tak dengar lagi pasal 'orang itu' malah jangan jumpa langsung....aku tak sudi dan ia bukanlah impian aku....

bukan nak mengungkit pasal pembohongan itu, let by gone be by gone tp please...jgn sebut pasal 'orang itu' lagi depan aku....aku seperti baru nak bangkit dari kekecewaan..tapi kenangan itu kembali menerjah perasaan.....

buat mu 'teman'...ini pesanku...jgn disebabkan 'orang itu'..reaksi kau kepada aku sepertinya aku ini hina sangat...sepertinya aku ini tidak berharga...
jika benar...tinggalkan aku...lupakan aku...aku tak mahu lagi rasa tertekan..hormati keputusan aku... aku tak boleh nak join majlis keluarga disebabkan 'orang itu'...aku mahu mengelak dari kembali benci kepada kau dan dia...aku juga mahu mengelak dari dari terus dimalukan...aku tidak ingin diperbandingkan dgn siapa²....

aku mohon juga kepada mu 'teman'...selamilah perasaan aku..jangan paksa aku untuk turut serta...jangan ugut aku...dan jangan sesekali cabar aku... jangan beri alasan bahawa 'orang itu' diundang oleh keluarga..datang pun sebab keluarga..bukan kau yg undang dia...ingin aku jelaskan...atas alasan ape pun kehadiran 'orang itu'...aku tidak sudi bertentang mata dengannya..dengar nama pun aku tak ingin..lebih baik untuk aku TIDAK turut serta...... biarlah 'orang itu' yang ada dalam majlis...kerana dia lebih diperlukan...BUKAN AKU...sbb aku
BUKAN SIAPA²..... aku lebih rela sayang dan rindu hanya dari kejauhan...daripada terus disakiti dalam diam......



No comments:

Post a Comment