Friday 9 September 2011

..sEbUaH pEnGKiSaHaN...

..dlm perjalanan hidup aku ni..aku pernah bertunang dgn seorang gadis yang boleh aku kenalkan sebagai 'zUrA'... kami bertunang tanggal 20.03.2011....



..inilah si manis zUrA......

antara yang sempat dirakam oleh lensa kamera....



upacara menyarung cincin..cincin ini disarung oleh satu² kakak kesayangan aku...


antara foto² tunang dan aku...


majlis perbincangan...katenyer....aku diwakili oleh abg² yang sangat aku kasihi




di antara barang hantaran dari pihak aku..


di antara barang hantaran dari pihak perempuan..

namun.......ia sekadar tinggal kenangan...
pertunangan yang dibina sejak 20.03.2011 telah terputus
pada 07.07.2011...usai usia pertunangan kami hanya 3 bulan 13 hari...
keputusan ini dibuat oleh pihak perempuan yang telah datang ke kampung ku pada tarikh berkenaan untuk memulangkan 2 bentuk cincin....


aku redha walau ia bukan kehendak fikiran...aku tak sesal sbb semua ini adalah pengalaman...yang bisa mematangkan...namun jujurnya....aku tidak lagi ada hati utk memikirkan pasal jodoh...biarlah...wlu org sekeliling sibuk mencari jodoh...tetapi tidak pada aku...jodoh juga seperti maut...yang pasti ada..cume lambat atau cepat nyer sahaja belum tau...

kini...aku amat lega dan bahagia dengan kehidupan aku..walau tidak berada di puncak, yang pasti aku redha...aku senang meneruskan kerjaya bersama teman² seperjuangan tersayang...




.........................

No comments:

Post a Comment