Thursday 8 September 2011

Raya..Raya..Aidilfitri...kehadiran yang dirasai dengan kehibaan..

urm....tahun 2011...kali ke-2 menyambut lebaran TANPA kakLong...ya Allah...rindunyer aku kat arwah...sesungguhnya rindu...dulu aku selalu mengusik [menyakat] dia...selalu ketawa sama...mana taknyer...gurauan terakhir aku dgn arwah kakLong.."tahun ni kakLong jgn nak mengade² nak buat kuih bahulu kew ape kew ea...orang tak nak raya kat sepital jaga kakLong...orang nak raya sama² kt umah"..kakLong ketawa jew bile aku cakap macam tuh...mlm tuh...lepas habis berbuka puasa di rumah aku...kakLong plan supaya hari Ahad (28.08.2010) semua adik² pulang ke kampung untuk same² berbuke di kampung plak..bersungguh² kakLong minta semuanya balik...tapi itulah kan...dia seperti tau yang dia mmg nak 'pergi'...ahad yg dimaksudkan itulah semua adik²nya pulang ke kampung...bkn utk berbuke same tp sbb.......menatap wajahnye buat kali terakhir....

rindunyer.......

bersama menantu....beberapa bulan sebelum pemergian

dengan anak saudara..yg jg bru kematian suami..

di rumah...raya pertama tahun 2008

seronok mengimbau kenangan...

abg long....


kini abg long lebih sunyi tanpa kakLong

tahun 2008...baju yg kakLong sarungkan ini...aku yang beli...aku sayang dia sepenuh jiwa aku...


..28.08.2010 (18 Ramadhan 1432 Hijrah)....kakLong pergi meninggalkan kami semua...

No comments:

Post a Comment