Sunday 18 September 2011

mAaFkAn aKu..kErAnA aKu TiDaK SeMpUrNa..

pernah dengar tentang SAKA...ala..kan selalu tV and cinema ni selalu tayang citer2 mcm nih...ada segolongan manusia ni mempunyai saka yang diwarisi sejak turun-temurun...ada yang tahu malah ada juga waris yg tidak tahu...ada la saka GhimAu, saka Buaya, saka Ular..dan mcm2 saka lagilah...cuma aku tak pernah dengar ag ada yg warisi saka SoToNg atau saka CiCak ToKeK..hik hik hik...


nak citer r sikit..agak2 korang mcm mane agak sikap orang yang ada SAKA ghimau..? aku pn tak pasti tapi rasanya mcm perangai ghimau la kan...GARANG, suka BERKUASA, SOMBONG, ANGKUH, ada gaya seorang PEMIMPIN dan EGO... alahai..ghimau ni bila dah ade wilayah penguasaannya..jgn ada menatang lain nak masuk kawasan dia kan....siap la nnti....hik hik

Citer pasal EGO...kebanyakan manusia mmg ada sikap EGO ni, yang membezakan adalah % EGO tu dalam diri seseorang..dah tu pulak..bukan semua part seseorang tu EGO...hanya dalam part tertentu jew kan...

aku kat part mane..?? hik hik... skang nak citer part agak serius dan emo sikit... aku ni mmg EGO tp bukan dalam semua perkara..mungkin dalam bab KASIH SAYANG jew kot...susah nak jelaskan mcm mane...tapi 

aku dah sedar bahawa selama ini aku telah melakukan kesilapan...aku tidak pernah menghargai apa yg aku ada..aku rasa semua tu akan hadir sendiri tanpa perlu aku cari...itulah keegoan aku.. walau hati dan perasaan mmg sayang..tapi aku susah nak lafazkan..kalau aku suka...just suka...klu aku sayang...aku akan sayang...dengan mengharapkan orang akan faham bahwa 'tidak semua perkara perlu diluahkan untuk difahami'....kannnnnnnnnnn


tapi tanggapan aku tidak selalunya betul...bila dah hampir terhantuk...baru nak tersedar..baru nak sedih...[macam baby ni.....]



sebenarnya aku malu..malu sangat2 pada diri aku sndiri...malu pada yang mereka2 yg paling rapat dalam hidup aku...JAUH dan KERDIL aku rasakan diri aku ni...aku tahu..'orang itu' jauh lebih baik dari aku...jauh lebih sempurna dari aku..terlalu banyak beza antara aku dan dia....semuanya yang patut aku dapat...dia yang dapat..semua panggilan yg sepatutnya kuar dari bibir aku...telah lebih dulu kuar dari mulut dia...kerana ape...? kerana ketidaksempurnaan aku sebagai seorang manusia yang DAIF.... 


tak ku nafikan bahawa dalam hati ini ada kasih sayang..kasih sayang yang melimpah ruah..kasih sayang yang mampu aku pertahankan sampai hujung nyawa...namun kesilapan dan keEGOan aku itulah membuatkan aku hampir KEHILANGAN nya... 


oleh kerana kesedaran bahawa aku tidak sebaik dia [mmgnyer dia baik utk mu], aku kerdil jika dibandingkan dengan dia malah pastinya aku tidak sempurna..maka aku ingin buat pengakuan jujur ini...
andainya kebahagiaan yang kau cari itu tidak kau perolehi dari ku...dengan lafaz ini...aku lepaskan kau untuk terus hidup bersama 'orang itu'..biarlah perpisahan ini menjadi permulaan utk mu membina hidup baru...aku doakan kau bahagia...lupakan aku..lupakan aku...lupakan aku...seorang yang tidak pernah menghargai dan tidak pernah memberi kebahagiaan dan kasih syg seperti yang kau perolehi dari dia...pergilah...


bukan aku tak sayang...bukan aku tak kasih...namun 
mAaFkAn aKu..kErAnA aKu TiDaK SeMpUrNa..
aku ingin lihat kau bahagia..aku ingin lihat kau berjaya..pilihlah jalan hidupmu sendiri..jangan disebabkan aku..kau lupakan semua kebahagiaan yang menanti mu..aku tak mahu jadi batu penghalang...kebahagiaanmu...kebahagiaan aku juga..kerna cinta tak semestinya dimiliki..cukuplah melihat yang dicintai itu hidup bahagia bersama insan yang dipilihnya...

biarkan aku begini....sendiri...........

No comments:

Post a Comment