Thursday 29 September 2011

~pUdArNyA HaTi SeOrAnG AkU : AkU sUdaH cUkUp tErHiNa~

ketika ni..aku sering termenung 
memikirkan...kenapa dan mengapa aku harus tempuhi 
senario yang tak pernah aku bayangkan....


bayangkan..sepanjang menjalinkan hubungan...
panggilan rasmi ku hanya 'abg'...tapi 'orang itu'..dipanggil 'ayang'....

confirm 'orang itu' terlalu istimewa bukan, then pandai²lah aku bawa diri...tak pun tengoklah cermin...kannnnnnnnn

bayangkan juga....aku sendiri tak kenal 'famili member' dia...tapi 'orang itu' kenal semua...siap bertandang bersama²...hebat tak..??

plus...aku dah bagitau..klu 'orang itu' hadir untuk majlis tak rasmi sabtu ini..maka aku takkan pergi...dia pun sepertinya memahami [ye kew....???? atau mmg tak kisah pun asalkan 'orang itu' ada]....dengan alasan...'nak abg selesa'..... cubelah fikir...dia utamakan siapa..? aku atau 'orang itu'...??? aku dapat rasakan yang mereka sering berhubung...MASIH berhubung...jangan nak berlakon.....lakonan itu sudah tidak relevan lagi...


aku pun termenung lagi...klu aku kat tempat dia...aku akan tetap bersama 'abg' yang aku kasihi...aku akan pastikan abg aku akan bersama dengan aku...aku akan pastikan dan buat alasan pada 'orang itu' supaya dia tidak hadir...asalkan abg aku hadir...tp dia ni lain pulak....? ..so...jangan nak tunjuk baik...konon² 'nak abg selesa'....mak suh ajak katanyer....perlu ke nak AKUR cakap mak/abah...sebelum ni pandai plak cakap...'sampai bile nak ikot cakap mak & abah?'...sampai aku maki kaw²..sampai warning jangan jadi anak derhaka...maknanya...tak semua cakap mak & abah dia akur kan sebelum ni....? kenapa yang ni plak nak akur....alasan lain...sebab adik beradik lain pun ajak dia..... hahahahaha....kelakar....


enough is enough...aku dah letih melayan situasi ini....hati aku telah PUDAR...aku TERLALU BENCI dengan manusia² hipokrit dan tak tahu bersyukur... lebih baik sayang dan kasihkan kucing dari manusia yang hanya tahu mengambil kesempatan atas kepercayaan yang diberi....

pesan aku...jangan jual nama orang lain....nak p umah kakak la...nak p umah abang la...nak kuar dengan cousin la....macam² la lagi....cakap jew terus terang yang kau nak jumpe 'orang itu'...
kan senang....

finalenya....aku akan buat keputusan sehari dua lagi...keputusan yang mana bakal membahagiakan dia...itu yang dia mahukan...daripada terus berpura...lebih baik 'bagi apa yang dia nak'...kannnnnnnnnnnnnnnnnnnn...aku akan kembali jadi seperti dahulu...'nakal, jahat, curang (katanyer.....) dan semuanya.....buat ape nak pendam perasaan hanya untuk manusia² pembohong dan hipokrit macam ni kan....?? 



jauh di sudut hati...aku rasa amat terhina......

sekian...sekadar luahan yang tidak berpenghujung....


p/s : kepada  'orang itu'...klu nak sangat
        ambiklah....ambiklah.... aku cari lain..
        hik hik

No comments:

Post a Comment